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The Maccabees; Given to the Wild (4.0/10)




The Maccabeesの今年出た新作のレビューです。彼らもかなり変化を試みてシフトしたのでしょうが、わたしもちょっとこのPitchforkのレヴューはかなり的を得ているんじゃないかと思ってしまいました…

あまり評価は良くないようです…

The Maccabees emerged at a time when UK bands had it good. In the mid-2000s, the Futureheads, Bloc Party, and Arctic Monkeys all released exciting debuts. And there was enough connective tissue between the groups to make them feel like they somehow belonged together-- shared post-punk influences helped in that regard. These bands made sense both in isolation and as a whole; the Maccabees debut record, Colour it In, slotted just fine on the racks next to Maximo Park.

The Maccabeesはある時、UK bandたちがその素晴らしさを持ち合わせていた時に現れた。2000年代の半ば、The FutureheadsやBloc Party、Arctic Monkeysたちは皆エキサイティングなデビュー作を出した。そしてそこには十分なほどの接続組織があり、そのグループの中では彼らを自分たちがどことなく一緒に結びついているように感じさせた。こういったバンドたちはお互い離れて、そして全体として理解した---その点ではポスト・パンクに影響を受けたことを共有しているのだ。The Maccabeesのデビューレコード、Colour it InはMaximo Parkの隣のラックにぴったりと穴をあけた。

In 2012, the world of indie bands in the UK is more fractured, and the Maccabees struggle to find a foothold. They are the sort of band that looks much better in a throng. There's nothing especially remarkable about them and, at this point, they feel like a reflection of the stalled state of British indie music in general. Perhaps as a way to shake things up, the band's third record, Given to the Wild, looks to the sound of Wild Beasts and Foals, two of the few real UK indie success stories of the past couple of years. On a similar tip they also enlist Tim Goldsworthy of DFA fame to produce, though there's very little you would usually associate with him on this record.

2012年に、イギリスの世界的インディーバンドたちは今よりも解散したりして、the Maccabeesも足場を見つけるのに苦しんだ。彼らは大勢の群衆がいる中で見た方がずっと映えるような種類のバンドだ。特に何か突出しているものはないが、この点では彼らは一般的な行き詰ったイギリスのインディーミュージックを反映しているように思う。おそらく、物事を奮い立たせるのに、バンドは3rdレコードのGien to the WildでWild BeastsやFoalsのサウンドに注意を向けたのだ、その二つのバンドはここ数年でのUKインディーでは真の成功者たちだ。似たような心付けで、彼らはまたDFAの銘プロデューサーTim Goldsworthyに協力を求めている、このレコードでは聴いた人はたいてい彼とほとんど結びつかないだろうが。

Setting aside the obvious grabs from other bands and sounds, there are moments where the darker hues suggest that this is in fact a more interesting direction for the Maccabees. "Child", for example, revolves around an elastic bassline, brass, and descending guitar patterns, and the harmonies are nicely laid for the first couple of minutes. The sense of restraint is effective, allowing enough space to open up for each of those pleasing elements, but then the final couple of minutes spoil things, especially when an uninvited gaudy, prog-guitar line crowds the party.

他のバンドやサウンドからとってきたのは明らかだが、それは置いておいて、その暗い色調はこれが実際にthe Maccabeesにとってさらに興味深い方向性なのだと示している。例えば、Childはしなやかなベースラインや金管楽器、落ち着いていくギターパターンを思いめぐらせ、そしてハーモニーがうまい具合に、最初の数分間繰り広げられる。その抑えた感覚は効果的で、こういった楽しませる要素がそれぞれ十分に入れるような余地を与えているが、それから最後の数分間は台無しになってしまっている、特に独創性なくけばけばしくて、パーティ会場をいっぱいにするようなプログレッシブギターなんかがそうだ。

Elsewhere on Given to the Wild, the Maccabees grasp for big sounds and big ideas but fall way short. On "Forever I've Known", singer Orlando Weeks does his best Win Butler impression, and it's so accurate you could be forgiven for checking the liner notes for a guest appearance credit. It doesn't stop with the voice either. Weeks also mines classic Arcade Fire tropes with his lyrics-- mortality, time, loss-- but there's no narrative, just a jumble of barely connected platitudes and simplistic resolutions such as, "Forever I've known, nothing stays forever." They shoot for the bigger picture again on "Pelican", but there's no insight or depth to clichés such as, "One thing's for sure, we're all getting older" and "Before you know it, pushing up the daisies". These are sentiments that would feel banal on a Facebook news feed, let alone an album by a major label recording artist.

他にもGiven to the Wildでは、the Maccabeesはビッグなサウンドや、壮大なアイディアをつかんでいるが、やり方が足りない。Forever I’ve Knownでは、ボーカルのOrlando WeeksはWin Butlerに受けた感銘を最大限表現しようとしており、それがかなり正確であるので、ゲスト出演のクレジットが描かれたライナーノーツをチェックしても良いかもしれない。そしてまたその声だけではおわらない。Weeksはまた古典的なArcade Fireの歌詞における比喩表現を掘り下げている---死すべき運命や、時間、喪失---しかし、そこには一切の語り手はいない、ただあからさまに決まり文句と結びついたごった混ぜや簡素な解決策、例えば「ずっとぼくはわかっているのだ、何も永遠には残らないことを」 彼らはより大きな全体像を再びPelicanにおいてめざしているが、そこには全く洞察がなく、クリシェには深みがない、例えばこんな感じだ。「ただひとつ確かなのは、僕たちが年を取っているということだ」や、「君が気付く前に、欲望を押し出そう」。これらはFacebookのニュースフィードにのるありふれたことのように感じられるかもしれない、そしてメジャーレーベルのレコーディングアーティストによって孤立したアルバムになされたのだ。

Any hint of an interesting idea or sound on this record has been done better by somebody else-- and quite recently, too. Surely there's nobody that would trade the rich textures and awkward sexual drama of "Plaything" by Wild Beasts for a bland quickie with anything on Given to the Wild. The personalities on this album are so blank the songs may as well be performed by apps, and sung by Siri. The overriding message you get from Given to the Wild is that life is too short. As it clocks in at nearly an hour, but feels much, much longer, you finally think they might have a point.

このレコードの面白いアイディアやサウンドのどんな兆候も他のだれかによってより良いものになされている---そして最近でもまたそうである。確かにそこには豊かな生地とぎこちない性的ドラマであるPlaything、これはWild Beastsによる穏やかで急ごしらえのGiven to the Wildと何かつながりをもっているが、を取り替えるものはいないだろう。このアルバムの個性というのはかなり空白で、曲はアプリで演奏して、Siriで歌っても特に差し支えないだろう。Given to the Wildから得られるもっとも重要なメッセージは、人生は短すぎるということだ。(アルバムを一周するのに)約一時間ほどかかるが、かなり、かなーり長く感じられる。きっと最終的には彼らは多分長所があるのだろうと思う。

ソースはこちら。The Maccabees

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